5 Δεκεμβρίου 2011

ΔΕΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΠΑΠΑΡΙΖΟΥ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ


 Την Έλενα ωστόσο την αγαπάμε και για τα τραγούδια της. Ορίστε, δέκα τραγούδια της που μας αρέσουν πολύ:

Αναπάντητες κλήσεις
(Προτεραιότητα, 2004)
Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Μουσική: Χρήστος Δάντης

Όλοι έχουμε νιώσει κάποιοι στιγμή μόνοι, πεσμένοι ψυχολογικά, να αναζητούμε φίλους, μια αγκαλιά, και να μη βρίσκουμε ανταπόκριση. Και αυτό το άτιμο το κινητό τηλέφωνο που χτυπάει και δεν το σηκώνει ο άλλος… Λες «δεν μπορεί, κάτι τρέχει και δε θέλει να μου μιλήσει». Και η μοναξιά μεγαλώνει, συχνά χωρίς λόγο, απλά επειδή εμείς μεγεθύνουμε τις καταστάσεις με το μυαλό μας. Είναι μαρτύριο αυτές οι αναπάντητες κλήσεις!
Παίρνω μες στο βράδυ, στο σκοτάδι μα κανένα αγάπης σημάδι
ξαναπαίρνω στο όνειρό μου μα σιωπή μόνο στο κινητό μου
ποιος ν' ακούσει, τι τον νοιάζει αν εμένα η καρδιά ξεπαγιάζει
παίρνω φίλους, παίρνω εσένα
αναπάντητες κλήσεις παντού

Το φιλί της ζωής
(Βρίσκω λόγο να ζω, 2008)
Στίχοι: Γιάννης Δόξας
Μουσική: Γιώργος Σαμπάνης

Το 2008 βγήκε στους κινηματογράφους η κωμωδία «Το φιλί της ζωής» του Νίκου Ζαπατίνα. Η ταινία πήγε καλά από πλευράς εισιτηρίων, αν και προσωπικά δεν είναι του γούστου μου. Αναμφίβολα, η επιτυχία της ταινίας σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη διαφήμιση από την τρελή επιτυχία ενός από τα πιο δυναμικά τραγούδια των τελευταίων ετών που συνοδεύτηκε από ένα videoclip με την sexy Έλενα Παπαρίζου να κόβει την ανάσα στη θάλασσα.
Στο χείλος της καταστροφής
μου δίνεις το φιλί της ζωής
και πάω εκεί που πας κι εσύ καρδιά μου
Στο πέλαγος της αντοχής
μου δίνεις το φιλί της ζωής
νησί εγώ νησί κι εσύ στεριά μου.

Πυροτεχνήματα
(Βρίσκω λόγο να ζω, 2008)
Στίχοι: Γιάννης Δόξας
Μουσική: Γιώργος Σαμπάνης

Όταν αγαπάμε, όλα φωτίζονται. Γεμίζουν ζωή. Νιώθουμε δυνατοί, ότι μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα. Ο έρωτας είναι μια γιορτή χαράς, ένας ουρανός που φωτίζεται από πυροτεχνήματα.
Πυροτεχνήματα, γράφουν συνθήματα
σ’ έναν καθαρό ουρανό.
Πυροτεχνήματα, θάλασσες, κύματα
πόσο δυνατά σ' αγαπώ.
Τόσες μάχες δίχως φίλους κι εχθρούς
στο μυαλό ξενύχτι πριν βρω χρυσούς θησαυρούς.

Αν είχες έρθει πιο νωρίς
(Υπάρχει Λόγος, 2006)
Στίχοι: Αντώνης Παππάς
Μουσική: Νίκος Ορφανός

Ένα τραγούδι που μιλάει στην ψυχή κάθε τρελά ερωτευμένου, κάθε ανθρώπου που διχάζεται ανάμεσα στο συναίσθημα και στη λογική, ανάμεσα στο πάθος και τον φόβο που πολλές φορές το συνοδεύει.
Αν είχες έρθει πιο νωρίς
δεν θα μας χώριζε κανείς
εγώ θα σ΄ άφηνα να κλέψεις τη ψυχή μου
θα΄ μασταν ένα τώρα εμείς και θα σ΄ αγκάλιαζα χωρίς να με διχάζουν
η καρδιά κι η λογική μου
Αν είχες έρθει πιο νωρίς
μες στη ζωή μου

Είσαι η φωνή
(Βρίσκω λόγο να ζω, 2008)
Στίχοι: Αντώνης Παππάς
Μουσική: Per Lidén, Niclas Olausson, Τόνυ Μαυρίδης

Ακόμη ένα τρυφερό τραγούδι, που εκφράζει τον χωρίς όρια έρωτα, την άνευ όρων παράδοση στη δύναμη τη αγάπης που τα πάντα κινεί και τα πάντα νικά.
Σ’ αυτή τη σχέση σ’ έχω φορέσει
σαν φυλαχτό που όλα τώρα θα γιατρέψει,
μια σου κουβέντα κι όποια απειλή συναντώ,
ξεπερνώ...
Είσαι η φωνή που ακολουθώ,
η φλόγα που καίει στης ψυχής μου το τέρμα.
Είσαι η φωνή που πάντα μου λέει μ’ ένα απλό σ’ αγαπώ'
πως μπορούν να γίνουν ένα δυο ουρανοί.

Αν ήσουνα αγάπη
(Γύρω απ’ το όνειρο, 2008)
Στίχοι: Νίκη Παπαθεοχάρη
Μουσική: Γιώργος Σαμπάνης

Ένα από τα πιο ερωτικά τραγούδια της Έλενας. Ο μεγάλος έρωτας έχει μεγάλες αντιφάσεις. Ανασφάλεια, μίσος, αλλά και εξάρτηση. Νιώθουμε πολλές φορές ότι παίρνουμε πίσω αυτά που δίνουμε. Θέλουμε να φύγουμε, αλλά δεν μπορούμε, γιατί νιώθουμε δεμένοι. Απεγνωσμένοι βρίζουμε, χτυπιόμαστε, ζητάμε επιβεβαίωση της αγάπης. Την αξίζουμε.
Αν ήσουνα αγάπη θα με κράταγες
Δε θα άνοιγες τα χέρια σου να φύγω
Την πόρτα σου θα πρόφτανες να κλείδωνες
θα με έσφιγκες στα στήθια σου να μείνω
Αν ήσουνα αγάπη θα το ένιωθα
οι άντρες και τους χάρτες τους αλλάζουν
αν ήσουνα αγάπη δε θα ράγιζα
τα σύνορα που βάζεις με τρομάζουν.

Η καρδιά σου πέτρα
(Βρίσκω λόγο να ζω, 2008)
Στίχοι: Γιάννης Δόξας
Μουσική: Γιώργος Σαμπάνης

Το τραγούδι κινείται στην ίδια λογική του «Αν ήσουνα αγάπη»: ο έρωτας που πληγώνει, αλλά δεν μπορούμε να πάρουμε την απόφαση να φύγουμε εύκολα. Όλοι αγαπήσαμε, όλοι πληγωθήκαμε και αυτά τα τραγούδια πάντα μιλάνε στις καρδιές μας. Η φωνή της Έλενας μιλάει κατευθείαν στην ψυχή μας με τη ζεστασιά και την αμεσότητά της.
Στην ψυχή αγκάθι τ' όνειρό μου
κι η καρδιά σου πέτρα να χτυπώ
ήθελα να σ' έχω στο πλευρό μου
σύμμαχο αγάπης κι όχι εχθρό
Δες με πώς έχω γίνει
τι έχει απομείνει
είμαι ένας άνθρωπος μισός
σιωπή και απουσία
μες στο μυαλό θηρία
είμαι ένας άνθρωπος τρελός.

Μάμπο
(Υπάρχει Λόγος, 2006/ The Game of Love, 2006)
Στίχοι: Γιάννης Δόξας (ελληνικοί στοίχοι)
Μουσική: Άλεξ Παπακωνσταντίνου

Ένα τραγούδι που δεν μπορεί να μη σε ξεσηκώσει να σηκωθείς να χορέψεις στους ποπ μάμπο ρυθμούς του. Κυκλοφόρησε τόσο με ελληνικού όσο και με αγγλικούς στίχους και ήταν από τα τραγούδια της Έλενας που ακούστηκαν και στο εξωτερικό.
Μήπως φταίει η νύχτα, μήπως το φιλί
Που ‘καναν το βλέμμα σου να 'ναι φυλακή
Πες μου, πες μου, πες μου,
Τώρα που θα πας
Τώρα που μ' αγάπησες
πίσω θα γυρνάς.

Ότι αξίζει είναι οι στιγμές
(Υπάρχει Λόγος, 2006)
Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Μουσική: Μάνος Χατζηδάκης

Ένα τραγούδι διαφορετικό από αυτά που μας έχει συνηθίσει η Έλενα, διασκευή του τραγουδιού «Le Bonheur» που έγραψε το 1962 ο Μάνος Χατζηδάκης για τη Dalida και γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην εποχή του. Η μελωδία του μεγάλου μας συνθέτη σε συνδυασμό με τους σταράτους, αισιόδοξους στίχους της Βραχάλη και την καταπληκτική ερμηνεία της Έλενας προσφέρουν στα αυτιά μας μια μουσική όαση για να χαλαρώσουμε.
Μα εγώ θα ονειρεύομαι ακόμα
και εσένα θα βλέπω όπου κοιτώ
θα σε βρίσκω στης θάλασσας το χρώμα
στον ήλιο και στον ουρανό
Θα σε βρω κι αν κοιτάξω το φεγγάρι
θα σε βρω στης ζωής μου τις στροφές
και ας τρέχει ο χρόνος να μας πάρει
ό,τι αξίζει είναι οι στιγμές.

My number one
(Προτεραιότητα EURO EDITION, 2005)
Στίχοι: Ναταλία Γερμανού
Μουσική: Χρήστος Δάντης

Δε θα μπορούσε να λείπει από την παρούσα λίστα το τραγούδι που εκτόξευσε τη δημοτικότητα της Έλενας, με το οποίο κέρδισε τον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision στο Κίεβο της Ουκρανίας το 2005. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου