7 Μαρτίου 2012

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΑΕΡΟΣΑΚΟΥΣ ΓΙΑ ΠΕΖΟΥΣ

Το νέο Volvo V40, που λέγεται ότι θα διαθέτει και εξωτερικούς αερόσακους.

Οι αερόσακοι είναι από τις σπουδαιότερες εφευρέσεις, που βοήθησαν στον περιορισμό των θανάτων ή σοβαρών τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα κι αν ήμασταν και εμείς ως οδηγοί λίγο πιο προσεκτικοί θα ήταν ακόμα καλύτερα. Πρωτοπαρουσιάστηκαν τη δεκαετία του '70 με μικρή όμως επιτυχία, ενώ έγιναν αναπόσπαστο εξάρτημα στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων κατά τη δεκαετία του '90.
Ένα αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του δεν μπορεί να μη διαθέτει τουλάχιστον από έναν αερόσακο στις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ ένα πλήρως ασφαλές αυτοκίνητο μπορεί  να διαθέτει πλήθος άλλων αερόσακων: πλευρικούς, για τα γόνατα, ανάμεσα στα καθίσματα, στο προσκέφαλο, στις ζώνες ασφαλείας, στα πίσω καθίσματα. Με λίγα λόγια, εάν κάποιος διαθέτει τα χρήματα, μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο πλήρως ασφαλές για τους επιβάτες του. Τι γίνεται όμως με τους πεζούς, αυτούς δηλαδή που κινδυνεύουν εξίσου από έναν ασυνείδητο οδηγό που θεωρεί τους δρόμους της πόλης ιδιοκτησία του τρέχοντας υπερβολικά και όποιον πάρει ο χάρος; 
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo ανακοίνωσε ότι πρόκειται να κατασκευάσει το πρώτο αυτοκίνητο εξοπλισμένο με εξωτερικούς αερόσακους για την προστασία και των πεζών. Πρόκειται για το νέο μοντέλο Volvo V40, η παραγωγή του οποίου θα ξεκινήσει το Μάιο του 2012 στο εργοστάσιο της εταιρίας που λειτουργεί στο Βέλγιο. Εκτός από αερόσακο για τους πεζούς το νέο αυτοκίνητο θα διαθέτει Lane Keeping Aid με απτικό σύστημα αυτόματης διεύθυνσης αλλά και ένα σύστημα που θα διευκολύνει το παράλληλο παρκάρισμα. 
Για μένα πάντως, το πιο σημαντικό είναι αυτό το νέο είδος αερόσακου. Δεν ξέρω πώς ακριβώς θα λειτουργεί - η είδηση που διάβασα στην ιστοσελίδα thelocal και στηρίζεται σε ανακοίνωση εκπροσώπου της Volvo είναι αρκετά γενικόλογη ακόμα - ωστόσο θα είχε πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε πώς μπορεί να λειτουργήσει κάτι τέτοιο στην πράξη, σε ποια σημεία του αυτοκινήτου θα βρίσκονται οι αερόσακοι (παντού; στις πόρτες; στο παρμπρίζ;) αλλά και ποιο θα είναι το αισθητικό αποτέλεσμα. Το κυριότερο είναι βέβαια να δούμε αν θα υπάρξει πράγματι αποτέλεσμα, γιατί δεν είναι και μικρός ο αριθμός των θανάτων πεζών που παρασύρονται από ασυνείδητους οδηγούς μέσα στα αστικά κέντρα, ενώ δεν ξέρω κατά πόσο έχουν σκεφτεί οι κατασκευαστές το ενδεχόμενο να ανοίγει π.χ. ο αερόσακος χωρίς σοβαρό λόγο, απλά και μόνο από υπερευαίσθητη αντίδραση σε εξωτερικά ερεθίσματα, με ότι παρενέργειες μπορεί να έχει κάτι τέτοιο. Μένει να κατασκευαστεί σε λίγους μήνες το αυτοκίνητο και να το δούμε πλέον στην πράξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου