18 Ιουλίου 2012

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΤΑ ΟΣΤΑ ΤΗΣ ΤΖΙΟΚΟΝΤΑ;


Ποια ήταν η Μόνα Λίζα, η γυναίκα που έμεινε στην αιωνιότητα χάρη στο αινιγματικό της χαμόγελο, αλλά και την ζωγραφική δεινότητα του Λεονάρντο ντα Βίντσι που το αποτύπωσε μοναδικά στον παγκοσμίου φήμης πίνακα που χρονολογείται γύρω στο 1503; Οι θεωρίες που αναπτύχθηκαν κατά καιρούς ήταν διάφορες, ενώ ορισμένοι έφτασαν στο σημείο να υποστηρίξουν ότι πρόκειται για ένα είδος αυτοπροσωπογραφίας του ζωγράφου. Ωστόσο, η επικρατούσα άποψη θέλει ως μοντέλο τη Λίζα Γκεραρντίνι, σύζυγο του εμπόρου μεταξιού Φραντζέσκο ντελ Τζιοκόντο.
Κι ενώ το μυστήριο για το αινιγματικό βλέμμα και το χαμόγελο της Τζιοκόντα, όπως είναι ευρύτερα γνωστή η γυναίκα του πίνακα, καλά κρατεί και μάλλον δύσκολα θα απαντηθεί αξιόπιστα, Ιταλοί αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν τα οστά της, θαμμένα σε μια κρύπτη κάτω από μοναστήρι της Φλωρεντίας.
Μετά το θάνατο του συζύγου της, η αρχοντικής καταγωγής Λίζα Γκεραρντίνι έζησε με την κόρη της που ήταν ήδη μοναχή στη Μονή της Αγίας Ούρσουλας, όπου και θάφτηκε μετά το θάνατό της το 1542, σε ηλικία 63 ετών. Από χρόνια οι αρχαιολόγοι έβαλαν κάτω τους χάρτες και άλλα έγγραφα που υπεδείκνυαν την ακριβή τοποθεσία του τάφου της Τζιοκόντα, όταν προτάθηκε η μετατροπή  όμως το έργο δυσκολευόταν από το παχύ στρώμα τσιμέντου και την έλλειψη χρημάτων, με αποτέλεσμα τη διακοπή των ανασκαφών.
Τον περασμένο μήνα οι εργασίες ξεκίνησαν και πάλι και πρόσφατα οι αρχαιολόγοι βρήκαν στο σημείο που τους υποδείκνυαν όλες οι διαθέσιμες πηγές ένα ανθρώπινο κρανίο μαζί με οστά από άλλα σημεία του ανθρώπινου σώματος. Αν και όλα δείχνουν ότι πρόκειται για τη Λίζα Γκεραρντίνι ή Τζιοκόντα, το μοντέλο που πόζαρε στο διάσημο πίνακα, και που μάλλον αγνοούσε ότι επρόκειτο να μείνει στην αιωνιότητα, ο Σιλβάνο Βινκέτι. επικεφαλής των ανασκαφών, παραμένει επιφυλακτικός μέχρι νεωτέρας. 
Οι ειδικοί πρόκειται να εξάγουν το DNA από τα ανευρεθέντα οστά και να το συγκρίνουν με εκείνο των παιδιών της Λίζα, ο τάφος των οποίων είναι γνωστός και βρίσκεται κοντά στο σημείο, όπου έγινε η πρόσφατη ανασκαφή. Εφόσον αυτό ταυτοποιηθεί και εξακριβωθεί ότι πρόκειται όντως για την Τζιοκόντα, οι αρχαιολόγοι θα προσπαθήσουν με τεχνικές ανάπλασης να συγκρίνουν το κρανίο που βρήκαν με το πρόσωπο της γυναίκας που εικονίζεται στον πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου