10 Δεκεμβρίου 2012

Ο Κινέζος Στιβ Τζομπς


Μέσα σε δυόμιση περίπου χρόνια από την ίδρυση της, η εταιρία Xiaomi κατάφερε να γίνει το κινεζικό αντίπαλο δέος της Apple, ενώ ο ιδρυτής της, ο 42χρονος ιδρυτής της, Lei Jun, αποκαλείται ήδη από τα κινεζικά Μ.Μ.Ε. ως ο Κινέζος Στιβ Τζομπς. Άλλωστε, οι ενδυματολογικές του επιλογές είναι παρόμοιες: ένα απλό τζιν συνδυασμένο με μια μαύρη μπλούζα από πάνω. 

"Το εκλαμβάνω ως κοπλιμέντο, όμως μια τέτοιου είδους σύγκριση μας προκαλεί μεγαλύτερη πίεση" σχολιάζει ο ίδιος σε συνέντευξη του, ενώ σπεύδει να διαχωρίσει την εταιρία του, που ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2010, από την αμερικανική Apple. Η διαφορά τους είναι ότι η Xiaomi πραγματοποιεί πωλήσεις κυρίως μέσω του ίντερνετ, στη μισή τιμή απ' ότι το iPhone 5, αλλά οι λειτουργίες τους είναι παρόμοιες. 
Το πιο πρόσφατο μοντέλο, το Xiaomi 2, κυκλοφόρησε στην κινεζική αγορά τον περασμένο Οκτώβριο και ήδη έχει πουλήσει περισσότερα από 300.000 συσκευές, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρώτα 50.000 τηλέφωνα πουλήθηκαν μέσα σε 2 μόλις λεπτά. Ο αρχικός στόχος ήταν να πουλήσει 2 εκατομμύρια smartphones μέσα σ' ένα χρόνο, όμως ο στόχος αναθεωρήθηκε σημαντικά προς τα πάνω και συγκεκριμένα στα 7 εκατομμύρια τηλέφωνα. 
Επιδεικνύοντας και πάλι μετριοπάθεια, ο Lei Jun δηλώνει ότι δεν τον ενδιαφέρουν τόσο οι πωλήσεις, όσο οι ικανοποιημένοι πελάτες. Δεν τα έχει καταφέρει, πάντως, άσχημα και στον εμπορικό τομέα, καθώς η αξία της εταιρίας του αποτιμάται στα 4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ τα έσοδα της για τη χρονιά που φεύγει αναμένεται να κυμανθούν σε 1.9 δισ. δολάρια.
Η Xiaomi δεν είναι η πρώτη κινεζική εταιρία παραγωγής smartphone, όμως είναι η πρώτη που φαίνεται να ξεχωρίζει ποιοτικά από τις υπόλοιπες κι έχει καταφέρει να κάνει τη διαφορά στην κινεζική αγορά, ενώ οι Κινέζοι καταναλωτές εμφανίζονται πάντα πρόθυμοι να εμπιστευτούν τα προϊόντα που παράγονται στη χώρα τους. 
Άλλωστε, η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τις Ηνωμένες Πολιτείες και να γίνει εκείνη η μεγαλύτερη αγορά πώλησης smartphones. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μέχρι το τέλος του χρόνου ο αριθμός των πωληθέντων "έξυπνων τηλεφώνων" στην Κίνα αναμένεται να φτάσει τις 165 με 170 εκατομμύρια συσκευές, έναντι μόλις 78 εκατομμυρίων συσκευών πέρυσι. 
Αν το εγχείρημα του Lei Jun έχει εξίσου επιτυχημένη πορεία και στο μέλλον, όσο ευοίωνο είναι το ξεκίνημα του, μένει να αποδειχτεί στην πράξη. Ο ίδιος πάντως επιμένει: "Σ΄αυτή τη βιομηχανία το πιο σημαντικό είναι να δέχεσαι αγάπη από τους καταναλωτές σου. Αν είσαι δημοφιλής με τους καταναλωτές, πετυχαίνεις".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου