26 Φεβρουαρίου 2013

Όταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη απασχολούσε τον ιταλικό τύπο για τη σχέση της με τον Κωνσταντίνο Γλίξμπουργκ, αλλά και ως... Κλεοπάτρα!


Ένα από τα πιο δημοφιλή κουτσομπολιά της Αθήνας στις αρχές της δεκαετίας του '60 ήταν η φημολογούμενη σχέση της ήδη πολύ αγαπητής από το κοινό Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον τότε διάδοχο του τότε ελληνικού θρόνου, Κωνσταντίνο Γλίξμπουργκ. Επίσημα, οι φήμες διαψεύδονταν, ενώ οι ελληνικές εφημερίδες δεν τολμούσαν καν να υπαινιχθούν το παραμικρό για το ειδύλλιο, που προκαλούσε δυσθυμία στο παλάτι. Δεν συνέβαινε, όμως, το ίδιο με τις ξένες εφημερίδες, που αφιέρωναν ρεπορτάζ, μάλλον μεροληπτικά από πηγές του παλατιού.

Στις 17 Ιανουαρίου 1961, η ιταλική εφημερίδα La Stampa πληροφορούσε τους αναγνώστες της για το.. τέλος του ειδυλλίου σε σχετικό ρεπορτάζ που φιλοξενούσε υπό τον τίτλο, "Θυσίασε τον έρωτα για το Δημόσιο Συμφέρον - Ο πρίγκιπας Κωνσταντίνος της Ελλάδας άφησε την όμορφη νεαρή ηθοποιό". Το ρεπορτάζ περιείχε μια αρκετά ρομαντική περιγραφή του ειδυλλίου και του χωρισμού, με περισσότερο κολακευτικά σχόλια για τον πρίγκιπα που αναγκάστηκε να σκύψει το κεφάλι στο θέλημα των γονιών του ως υπάκουος γιος και για την ερωτοχτυπημένη ηθοποιό που λιποθυμούσε στην παράσταση και που έγινε πρωταγωνίστρια όχι λόγω της αξίας της, αλλά λόγω της σχέσης της με το νεαρό Γλίξμπουργκ. 
Δεν εγγυάται κανείς το αξιόπιστο του ρεπορτάζ. Μάλιστα, είναι πολύ πιθανό τα περισσότερα να είναι αποκύημα της φαντασίας του συντάκτη. Ωστόσο, παρουσιάζει ενδιαφέρον, ειδικά για όσους αγαπούν την αείμνηστη ηθοποιό και ενδιαφέρονται να μάθουν τα πάντα για την ζωή της. Το ρεπορτάζ της La Stampa είχε ως εξής:

"Το ερωτικό ρομάντζο ανάμεσα στον πρίγκιπα Κωνσταντίνο της Ελλάδας και στην ωραία, νεαρή ηθοποιό Αλίκη Βουγιουκλάκη τελείωσε. Επικράτησε το δημόσιο συμφέρον. Η μητέρα του διαδόχου του θρόνου, βασίλισσα Φρειδερίκη, είπε αποφασιστικά "όχι" και ο Κωνσταντίνος υπέκυψε στο θέλημα των γονέων, θυσιάζοντας τον έρωτα του για τις δυναστικές του υποχρεώσεις.
Από καιρό αναμενόταν μια τέτοια λύση του συμβάντος και για την ακρίβεια από τότε που ο Κωνσταντίνος αναχώρησε για την Ιταλία για ν' αγωνιστεί στην Ολυμπιάδα με το ιστιοφόρο. Από εκείνη τη μέρα άρχισε να διαδίδεται σ' όλα τα ΜΜΕ του εξωτερικού το ειδύλλιο του πρίγκιπα με τη νεαρή και όμορφη ηθοποιό, το οποίο γνώριζαν μονάχα λίγοι στενοί φίλοι του βασιλικού οίκου. Άλλωστε, μέχρι που ο Κωνσταντίνος περιορίστηκε από το να βγαίνει έξω με τη συντροφιά της καστανής εικοσάχρονης, που μοιάζει αμυδρά με την Ελίζα Μαρτινέλι, οι γονείς του πρίγκιπα του επέτρεπαν να το κάνει. Του ειπώθηκε ότι ήταν καλύτερο να περιμένει να περάσει η επίδραση του πρώτου νεανικού έρωτα, να σκεφτεί ότι ο γλυκός δεσμός θα τελείωνε αναγκαστικά λόγω της διαφορετικής ζωής και των διαφορετικών φιλοδοξιών και ενδιαφερόντων των δύο νέων.
Κατά την επιστροφή του από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ο Κωνσταντίνος, που διατηρούσε συνεχή αλληλογραφία με την ωραία Αλίκη - πολλές φορές της τηλεφωνούσε δύο και περισσότερες φορές μέσα σε λίγες ώρες - ξαφνικά και απροσδόκητα έθεσε το ζήτημα στους γονείς του: ήθελε να παντρευτεί την ηθοποιό και για το λόγο αυτό ζήτησε τη συγκατάθεση τους. Η άρνηση ήταν άμεση και ο Κωνσταντίνος σύντομα πείστηκε, προς μεγάλη απογοήτευσή του, ότι θα έπρεπε να επιχειρήσει να συγκρουστεί, τόσο απόλυτο ήταν το βέτο.
Με σκυμμένο το κεφάλι, ο πρίγκιπας περιορίστηκε να ζητήσει από τους γονείς του λίγες εβδομάδες, ώστε να προετοιμάσει την κοπέλα του για το χωρισμό, κατά τις οποίες εκείνος εμπιστεύτηκε στην ηθοποιό τα πάντα.
Είναι τώρα περισσότερες από δεκαπέντε μέρες, που ο διάδοχος του θρόνου της Ελλάδας δεν συναντάται πια με την κοπέλα, η οποία από μέρους της κάνει τα πάντα για να ζαλιστεί και να τον ξεχάσει. Συχνά, στο θέατρο όπου παίζει, είναι τόσο έντονα επηρεασμένη από την κρίση, ώστε απαιτείται η παρέμβαση του γιατρού.
Φυσικά, η δημοσιότητα που είχε το συμβάν ανέβασε την αξία της Αλίκης ως ηθοποιού. Περισσότεροι από ένας παραγωγοί της προσέφεραν καταπληκτικά ποσά για να την έχουν ως πρωταγωνίστρια σε μια ταινία. Η επίκληση του ονόματος του είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει να εξασφαλιστεί η ταμειακή επιτυχία.
Όσον αφορά τον Κωνσταντίνο, πλέον οι μέρες του είναι γεμάτες από επίσημες και ανεπίσημες υποχρεώσεις και είμαστε βέβαιοι ότι ο μελλοντικός βασιλιάς των Ελλήνων θα κρατήσει το λόγο του και δεν θα ξαναδεί τη γοητευτική και πανέμορφη φίλη του".

Σίγουρα, θ' αναρωτιέστε ποια ήταν αυτή η Ελίζα (ή Έλσα) Μαρτινέλι, στην οποία υποτίθεται ότι "έμοιαζε αμυδρά" η - ακόμη καστανή - Αλίκη Βουγιουκλάκη, που ο συντάκτης της La Stampa την κολάκευε περιγράφοντας την ως 20 ετών. Πρόκειται για Ιταλίδα ηθοποιό, που πρωταγωνίστησε σε δεκάδες ταινίες τις δεκαετίες '50 και '60 στη γειτονική χώρα, ενώ σήμερα είναι 78 ετών. Η ομοιότητα της Αλίκης με τη Μαρτινέλι ήταν τόσο αμυδρή, που μάλλον θα ήταν προτιμότερο να τη θεωρήσουμε ανύπαρκτη, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από την παρακάτω φωτογραφία της Ιταλίδας ηθοποιού. 


Εν τω μεταξύ, το παραπάνω ρεπορτάζ της ιταλικής εφημερίδας δεν συνοδευόταν από φωτογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη. Η μοναδική φωτογραφία της εθνικής μας σταρ που φιλοξενήθηκε από τη συγκεκριμένη εφημερίδα, ήταν στις 17 Οκτωβρίου 1962. Την περίοδο εκείνη, η Αλίκη υποδυόταν την Κλεοπάτρα στο θέατρο, οπότε η La Stampa δημοσίευσε μια φωτογραφία της υπό τον τίτλο "Ακόμη μια Κλεοπάτρα" και με μοναδικό σχόλιο, "Η νεαρή Ελληνίδα ηθοποιός Αλίκη Βουγιουκλάκη ερμηνεύει στην Αθήνα "Καίσαρα και Κλεοπάτρα" του Τζορτζ Μπερνάρ Σο". 
Κι επειδή η Αλίκη δεν έκανε ποτέ διεθνή καριέρα, αν και γύρισε μια αγγλόφωνη ταινία χωρίς επιτυχία, η συγκεκριμένη φωτογραφία της σε ξένο έντυπο έχει συλλεκτική αξία και αξίζει να τη δείτε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου