9 Αυγούστου 2013

Τραγούδια που έγιναν περισσότερο γνωστά σε.. επανεκτέλεση


Η επιτυχία στην τέχνη, άρα και στη μουσική, είναι συχνά θέμα συγκυριών. Πολλές φορές, ένα τραγούδι που σημειώνει επιτυχία ξεχνιέται, μέχρι που κάποιος το φρεσκάρει, το φέρνει πιο κοντά στα σύγχρονα μουσικά ακούσματα και μας το θυμίζει. Άλλες φορές, απλά την πρώτη φορά το τραγούδι δεν περπατάει, περνάει απαρατήρητο, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή και την κατάλληλη φωνή, που θα το αναδείξει. Έξι τέτοιες περιπτώσεις τραγουδιών -τρία ξένα και τρία ελληνικά- θα θυμηθούμε σ' αυτό το αφιέρωμα, τραγούδια που για τον έναν ή τον άλλο λόγο έγιναν περισσότερο γνωστά ή σημείωσαν μια δεύτερη καριέρα με... χρονοκαθυστέρηση.


I Will Always Love You
Η Ντόλι Πάρτον, που έγραψε και τους στίχους του τραγουδιού, εμπνευσμένη από το καλλιτεχνικό "διαζύγιο" με τον μέντορά της Πόρτερ Γουαγκόνερ, το πρωτοτραγούδησε το 1976, ενώ περιλαμβάνεται στο άλμπουμ με τίτλο "Lonely Comin' Down". Κι επειδή η Πάρτον είναι τραγουδίστρια της κάντρι, στην αρχική του εκτέλεση το "I will always love you" ήταν κάντρι μπαλάντα. Το 1982, αποτέλεσε το σάουντρακ μιας ταινίας, όπου πρωταγωνιστούσε η Ντόλι Πάρτον, με τίτλο "The Best Little Whorehouse in Texas". Όμως παγκόσμια επιτυχία θα γινόταν μια δεκαετία αργότερα, όταν η Γουίτνεϊ Χιούστον θα το διασκεύαζε και θα το ερμήνευε με την κλάσεις ανώτερη φωνή της με αφορμή την ταινία "Ο σωματοφύλακας". Από τότε, το "I will always love you" είναι απόλυτα συνδεδεμένο με τη φωνή της πρόωρα χαμένης Χιούστον.




Labada
Το απόλυτο βραζιλιάνικο χιτ του 1990 έχει ρίζες από τη.. Βολιβία. Το βολιβιανό συγκρότημα "Los Kjarkas" ήταν οι πρώτοι που ερμήνευσαν το τραγούδι "Llorando se fue", δηλαδή "κλαίγοντας έφυγε μακριά", το 1981. Το τραγούδι, που στην αρχική του εκτέλεση ακολουθούσε παραδοσιακά μελωδικά μονοπάτια, ήταν γνωστό μόνο στη Λατινική Αμερική, μέχρι που αρκετά χρόνια αργότερα, Γάλλοι μουσικοί παραγωγοί το πρότειναν στο γαλλοβραζιλιάνικο συγκρότημα Kaoma. Εκείνοι το εκσυγχρόνισαν και το έκαναν τεράστια παγκόσμια επιτυχία.



Volare
Το 1958, ο Ιταλός τραγουδιστής Ντομένικο Μοντούνιο κέρδισε το όγδοο μουσικό φεστιβάλ του Σαν Ρέμο με το τραγούδι "Nel blu dipinto di blu", δηλαδή "στο βαμμένο γαλάζιο ουρανό". Την ίδια χρονιά συμμετείχε και στη Γιουροβίζιον, όπου κατετάγη τρίτος, αν και το τραγούδι του ήταν το μοναδικό απ' όλα τα διαγωνιζόμενα που ξεχώρισε και άντεξε στο χρόνο. Το "Volare", όπως έγινε ευρύτερα γνωστό, σημείωσε παγκόσμια επιτυχία ήδη εκείνη την εποχή, όμως σκεφτείτε λίγο... πόσες φορές στην ζωή σας το ακούσατε στην πρώτη του εκτέλεση από τον Μοντούνιο; Μια ζωή το θυμάμαι ν' αποτελεί κλασικό καρναβαλίστικο τραγούδι σε πολύ πιο αλέγκρο διάθεση σε σχέση με την πρωτότυπο, ερμηνευμένο από τους Gipsy Kings, ένα γαλλικό συγκρότημα, που συνήθως τραγουδάει λάτιν τραγούδια στα ισπανικά. Το "Volare" δεν άλλαξε.. γλώσσα, αλλά σημείωσε εξίσου μεγάλη επιτυχία και -στην Ελλάδα τουλάχιστον- από μια ηλικία και κάτω έχουμε ακούσει σχεδόν αποκλειστικά τη δική τους διασκευή.




Σ' έχω κάνει Θεό
Με κίνδυνο να παρεξηγηθώ, προσωπικά το τραγούδι το άκουσα για πρώτη φορά από το Γιώργο Μαζωνάκη, παρόλο που πρώτη ερμηνεύτρια με διαφορά λίγων μόνο ετών ήταν η Κατερίνα Στανίση. Το 1999 το τραγούδησε η Στανίση στο άλμπουμ "Άλλαξε η ζωή μου" και πέντε χρόνια αργότερα ο Μαζωνάκης στο πρώτο live άλμπουμ του καλλιτέχνη ("ΜΑΖΩΝΑΚΗΣ - LIVE"). Οι σκληροπυρηνικοί φαν της Κατερίνας το αγαπούσαν ήδη, οι υπόλοιποι όμως το πρωτάκουσαν από τον Μαζώ. Και οι δύο εκδοχές είναι εξίσου καλές -άλλωστε δεν τίθεται θέμα διασκευής όπως στα προηγούμενα τραγούδια- ενώ κανείς δεν αμφιβάλλει για τις φωνές και των δύο ερμηνευτών. Διαλέγετε και ακούτε.





Τι σου 'κανα και πίνεις
Το περίεργο μ' αυτό το τραγούδι είναι ότι ενώ όλοι το είχαμε ακούσει με τη φωνή της Πόλυς Πάνου πολλές φορές παρακολουθώντας στην τηλεόραση την ταινία "Όλγα, αγάπη μου" -τη δεκαετία του '90 οι ελληνικές, δραματικές ταινίες προβάλλονταν πολύ συχνότερα στην tv- οι περισσότεροι το πρωτοανακαλύψαμε από ένα.. ριάλιτι σόου. Η διασκευή του τραγουδιού από το θεσσαλονικώτικο συγκρότημα "Απέναντι" ήταν αγαπημένο μιας διαγωνιζόμενης του πρώτου Big Brother, της περίφημης Ρέας, που συναγωνιζόταν σε κλάμα τη Μάρθα Βούρτση και την Άντζελα Ζήλεια μαζί. Όταν, λοιπόν, η Ρέα αποχώρησε αρκετά νωρίς από το παιχνίδι, το τραγούδι αποτέλεσε το μουσικό χαλί, που τη συνόδευε στην έξοδο από το σπίτι του Big Brother μέσα σε έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα. Ε, από την επόμενη μέρα το έπαιζαν όλα τα ραδιόφωνα και όλοι αναρωτιόντουσαν ποιο είναι το νέο σουξέ. Έτσι έγινε γνωστή και η Μελίνα Ασλανίδου, η τραγουδίστρια του συγκροτήματος, όχι όμως και οι "Απέναντι", που προτίμησαν να περιοριστούν στα εσωστρεφή μουσικά μονοπάτια τους.





Σ' αγαπάω, κοίτα
Δεν ξέρω αν πέφτει το μουσικό επίπεδο του αφιερώματος, πάντως σίγουρα γίνεται πιο.. σκυλέ. Το συγκεκριμένο τραγούδι τροφοδότησε τα μάτια μας με σκηνές απίστευτου τηλεοπτικού κάλλους την εποχή που "έσκιζαν" τα κουτσομπολίστικα μεσημεριανάδικα στην ελληνική tv. Η άγνωστη Αννέτα Μαρμαρινού ήταν η πρώτη ερμηνεύτρια του λαϊκού άσματος, που όμως έγινε γνωστό από τον ήδη καταξιωμένο στο χώρο του Ζαφείρη Μελά, ο οποίος το περιέλαβε σ' ένα live άλμπουμ, το έκανε σουξέ και κέρδισε όλη τη δόξα προσθέτοντας μια τρίτη επιτυχία στο ρεπερτόριό του μετά τα "Μπιμπελό μου, μπιμπελό μου" και "Είσαι αμαρτωλή, δε σε θέλω πια". Θυμηθείτε το:








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου