6 Μαΐου 2014

Τηλεθεατές εναντίον σελέμπριτι στο πρώτο διαδραστικό τηλεπαιχνίδι, που παίζεται με μεγάλη επιτυχία σε ευρωπαϊκές χώρες

Το Μάιο, λίγο πριν το τέλος της τηλεοπτικής σαιζόν, οι διευθυντές των καναλιών ξεκινούν το σχεδιασμό για το πρόγραμμα της επόμενης σαιζόν και κυρίως για τις καινούριες τηλεοπτικές προτάσεις. Σε ό,τι έχει να κάνει με ψυχαγωγικές εκπομπές, οι περισσότερες ιδέες προέρχονται από το εξωτερικό, στο βαθμό που τα οικονομικά ενός σταθμού επιτρέπουν την αγορά των ακριβών συνήθως κόνσεπτ, που είναι όμως πετυχημένα σε τηλεθέαση. Μια ενδιαφέρουσα τηλεοπτική πρόταση είναι ένα παιχνίδι που έρχεται από την Ολλανδία, τη χώρα που την τελευταία δεκαετία έχει - παραδόξως - αναδείξει αρκετά, δημοφιλή ψυχαγωγικά προγράμματα με παγκόσμια απήχηση.
Στην Ολλανδία, το δεύτερο σε τηλεθέαση ψυχαγωγικό πρόγραμμα της σαιζόν ήταν ένα πρωτότυπο διαδραστικό τηλεπαιχνίδια με τον τίτλο "Weet Ik Veel", που στα ελληνικά μεταφράζεται "Τι πολλά γνωρίζω". Προβάλλεται στο RTL4 με μέσο όρο τηλεθέασης το 27.4%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Eurodata TV. Το κόνσεπτ του παιχνιδιού είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς συμμετέχουν σελέμπριτις, αλλά και οι τηλεθεατές από το σπίτι τους μέσω μιας εφαρμογής (applixation) που έχουν προηγουμένως εγκαταστήσει στο κινητό τους τηλέφωνο. Εκτιμάται ότι στο παιχνίδι συμμετέχει περίπου το 15% του συνόλου των τηλεθεατών, που στην Ολλανδία μεταφράζεται σε 200.000 παίκτες την εβδομάδα, ενώ πάνω από 520.000 Ολλανδοί έχουν κατεβάσει το application. 
Τι γίνεται σ' αυτό το παιχνίδι; Τρεις διάσημοι απαντούν σε 50-60 ερωτήσεις γενικής γνώσης (πολλαπλής επιλογής, αντιστοιχίσεις, βάλε στη σωστή σειρά), εκπροσωπώντας από έναν παίκτη, με σκοπό να τον βγάλουν ασπρόπροσωπο και να του χαρίσουν τη νίκη. Εν τω μεταξύ, στις ίδιες ερωτήσεις απαντούν και οι τηλεθεατές, εφόσον έχουν κατεβάσει στο κινητό τους τηλέφωνο τη σχετική εφαρμογή, τεστάροντας τις γνώσεις τους τόσο σε σχέση με τους σελέμπριτις που διαγωνίζονται, μια ομάδα φοιτητών που βρίσκονται στο στούντιο κάθε εβδομάδα, όσο και σε σχέση με τους υπόλοιπους τηλεθεατές, καθώς μετά το τέλος κάθε γύρου και σε πραγματικό χρόνο ανακοινώνονται τα αποτελέσματα (σκορ) στην οθόνη της τηλεόρασης - με ειδικά γραφικά - βάσει φύλου, ηλικίας και ανά επαρχίες. 
Αυτή ακριβώς η σύγκριση με τους διάφορους μέσους όρους είναι το μεγάλο δέλεαρ για τη συμμετοχή των τηλεθεατών, οι οποίοι μπορούν να μοιραστούν τ' αποτελέσματα με τους φίλους τους στα κοινωνικά δίκτυα. Τα δικαιώματα του τηλεπαιχνιδιού έχουν πουληθεί σε Βέλγιο, Σλοβακία και Γαλλία, όπου σημειώνει επίσης μεγάλη επιτυχία - ο γαλλικός τίτλος είναι "Qu’est-ce que je sais vraiment?" ("Τι γνωρίζω πραγματικά;"). Παραγωγός εταιρία είναι η Talpa Distrbution, που έχει τα δικαιώματα και του "The Voice".
Δεν ξέρω αν στην Ελλάδα η τεχνολογία έχει εισχωρήσει τόσο πολύ στα μαστιζόμενα από οικονομική κρίση ΜΜΕ, που να επιτρέπει τη μετάδοση ενός διαδραστικού παιχνιδιού με αυξημένες τεχνολογικές απαιτήσεις. Πάντως είναι μια πρωτότυπη ιδέα, που βάζει στην κυριολεξία τους τηλεθεατές μέσα στο παιχνίδι, ένα απωθημένο πολλών που παρακολουθούν διάφορα τηλεπαιχνίδια γνώσεων από τον καναπέ του σπιτιού τους και θεωρούν ότι θα τα πήγαιναν άριστα ως διαγωνιζόμενοι. Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να το βλέπαμε και εδώ, ειδικά αν ο τηλεθεατής είχε και το επιπλέον δέλεαρ ενός δώρου ύστερα από κλήρωση μεταξύ των καλύτερων παικτών τηλεθεατών. Στο κάτω-κάτω ποιος δεν θέλει να "βάλει τα γυαλιά" στους σελέμπριτις;



Σχετικά θέματα:
Γνωρίστε το "The Taste", το αντίστοιχο του "Voice" στα μαγειρικά τάλεντ σόου
Οι χειρότερες τηλεοπτικές εκπομπές έρχονται από τη Νορβηγία!
Το ριάλιτι που έχει καθηλώσει τους Αμερικανούς και επιβεβαιώνει κάθε αρνητικό στερεότυπο για εκείνους
Τι βλέπουν οι ξένοι στην tv; 5 ψυχαγωγικά σόου που σκίζουν σε τηλεθέαση στο εξωτερικό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου