28 Ιουνίου 2014

Το νούμερο ένα τραγούδι του γαλλικού τσαρτ τον Ιούνιο του 2014


Το τραγούδι που κυριαρχεί στα γαλλικά τσαρτ το δεύτερο μισό του Ιουνίου είναι το "Sur Ma Route", ένα ποπ/ραπ κομμάτι του ανερχόμενου αστέρα της γαλλικής ραπ σκηνής, που ακούει στο όνομα Black M. Δεν είναι τυχαία η επιτυχία του, αφού οι στίχοι του αναφέρονται σ' έναν σύγχρονο νέο, που ζει μόνο με τα βασικά: Στο πρώτο ραπ κουπλέ, ο Black M τραγουδάει: "Στον δρόμο μου, είχα στιγμές αμφιβολίας/ Περπατούσα χωρίς να ξέρω πού πηγαίνω, γαμώτο, ήμουν πεισματάρης/ Στον δρόμο μου, δεν είχα ελεγμένες αποσκευές/ Και στην τσέπη μου ούτε μια δεκάρα, μόνο την οικογένειά μου μαζί μου".

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι το "Sur Ma Route" είναι ένα τραγούδι αυτογνωσίας, αλλά και ανάδειξης της οικογένειας ως βασικού υποστηρικτικού παράγοντα σε περιόδους κρίσης: "Ξέρεις ότι όταν πιάσεις πάτο/ Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στους οποίους μπορείς να στραφείς/ Μπορείς να υπολογίζεις μόνο στους καλούς σου γονείς/ Επειδή οι φίλοι εξαφανίζονται ένας προς έναν/ Ναι, κάποιες φορές το μέτωπό μου αγγίζει τη γη/ Επειδή ο Θεός είναι μεγάλος και ζούμε μόνοι μας, πεθαίνουμε μόνοι μας". 
Κι αν σας ακούγονται πεσιμιστικά όλα αυτά, στην πραγματικότητα δεν είναι. Πέρα από τη χαρούμενη μελωδία, στο ρεφρέν οι στίχοι είναι σαφείς: "Στο δρόμο μου, ναι/ σταμάτησα να μετράω όλα τα προβλήματα που είχα/ Θα τρελαινόμουν". Το τελικό μήνυμα είναι η αισιοδοξία για το μέλλον και η άρνηση της καθήλωσης στο παρελθόν και τη νοσταλγία. "Ο δρόμος μου είναι πολύ μεγάλος και δεν έχω χρόνο να κάνω διάλειμμα", τελειώνει το δεύτερο από τα κουπλέ. Ακούστε το: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου