4 Ιουνίου 2015

Το "πιο χαλαρωτικό φιλμ του κόσμου" είναι η χειρότερη ιδέα τουριστικής διαφήμισης;

Οι δημιουργοί του επιμένουν ότι πρόκειται για το "πιο χαλαρωτικό φιλμ του κόσμου". Με διάρκεια μόλις επτά λεπτών, το φιλμάκι διαφημίζει τις φυσικές ομορφιές της δυτικής ακτής του νησιού Σγιέλαν (ή Ζίλαντ), που είναι το μεγαλύτερο νησί της Δανίας, στο οποίο μάλιστα βρίσκεται και η πρωτεύουσα Κοπεγχάγη. Σύμφωνα με τη μαρτυρία ενός - Δανού προφανώς - θεατή, την οποία επικαλούνται οι δημιουργοί, "η όμορφη μουσική και οι θαυμάσιες φωτογραφίες" του δημιούργησαν ένα αίσθημα "εσωτερικής ειρήνης". 

Μήπως όμως είναι υπερβολικά μεγάλη η εσωτερική αυτή ειρήνη και εν τέλει πώς θα έπρεπε να είναι ένα φιλμ με σκοπό την τουριστική προβολή μιας περιοχής σ' όλον τον κόσμο; Πόσοι είναι πρόθυμοι να περάσουν τις διακοπές τους σε μια τόσο βαρετή περιοχή, χωρίς καμία υπόσχεση διασκέδασης ή έστω μιας οποιασδήποτε ενθουσιώδους εμπειρίας; Ίσως οι συνταξιούχοι, που είναι κι αυτοί ένα σημαντικό τάργκετ γκρουπ των τουριστικών πρακτορείων, αλλά όχι το πρώτιστο, καθώς δεν ξοδεύουν πολλά λεφτά. Ενδεχομένως να γοητευτούν και κάποιοι νεότεροι, οι τουριστικές απαιτήσεις των οποίων περιορίζονται σε ατέλειωτους περιπάτους στη φύση. Όμως - δεν είναι έκπληξη αυτό - η τοπική οικονομία θα  ωφεληθεί ελάχιστα και από τη δεύτερη κατηγορία επισκεπτών.
Ε, και εδώ που τα λέμε, ωραία τα φυσικά τοπία της Δανίας, αλλά φυσικές ομορφιές υπάρχουν σ' όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη. Δεν θα ήταν μάλιστα υπερβολή να παρατηρούσε κανείς ότι υπάρχουν και ωραιότερα τοπία. Ίσως τελικά το βίντεο των Δανών θα μπορούσε να θεωρηθεί ως παράδειγμα προς αποφυγή για την τουριστική προώθηση μιας περιοχής, συγχέοντας τον σύγχρονο τουρισμό με την περιήγηση του περασμένου αιώνα.
Είναι από μόνη της πολύ κουραστική η καθημερινή ρουτίνα γα το μέσω άνθρωπο, ώστε να πιστεύουμε ότι μπορεί ν' αναπληρωθεί από μια ανιαρή ανάπαυλα, όταν το ζητούμενο είναι ο ενθουσιασμός και το γέμισμα της μπαταρίας. Ε, κι ένα ωραίο δάσος δύσκολα διεγείρει τις αισθήσεις.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου